Na fali ostatniego śniadania biznesowego „Przy kawie o prawie”, które cyklicznie organizujemy dla naszych Klientów i zaprzyjaźnionych firm spieszę do Ciebie z zapowiedzią wpisów dotyczących (niby) nowej formy zawierania umów, jaka pojawiła się w kodeksie cywilnym od września tego roku.
Jeszcze dużo kwestii praktycznych stoi pod znakiem zapytania.
Przykładowo: czy mail wysłany z adresu gdzie w aliasie jest tylko nazwisko, będzie wystarczające, żeby zidentyfikować adresata.
Czy jeżeli druga strona nie będzie miała technicznej możliwości, żeby odczytać maila to będziemy mogli stwierdzić, że nasza decyzja co do zawarcia umowy została skutecznie przekazana naszemu kontrahentowi?
Z pomocą przyjdzie z pewnością orzecznictwo. Zanim jednak pojawią się orzeczenia w tym zakresie, dobrze, żebyś wiedział jak poruszać się po nowych przepisach i jak je stosować.
Postanowiłam więc przygotować 3 wpisy dotyczące tzw. formy dokumentowej.
Pierwszy wpis będzie dotyczył definicji dokumentu: „Czy wiesz, że mail jest dokumentem?”
Drugi wpis będzie dotyczył zasad stosowania formy dokumentowej przy zawieraniu umów: „W jaki sposób zawierać umowy za pomocą maila lub smsa?”
Trzeci wpis będzie o tym w jaki sposób od umowy zawartej w formie dokumentowej odstąpić, ją zmienić lub ją wypowiedzieć. „Kiedy umowę skutecznie wypowiesz mailem?”
Pierwszy wpis już w najbliższy poniedziałek. Zapraszam!
**********
Autor: Magdalena Bojaryn, radca prawny dla biznesu, przedsiębiorca.
Napisałam ten wpis, jak zawsze, żeby ułatwić Ci życie. Jeżeli uważasz, że jest przydatny, możesz go udostępnić przez FB lub LinkedIn. Będzie mi bardzo miło.
Jeżeli chcesz być na bieżąco możesz polubić naszą kancelarię na FB: Biznesove Kancelaria Radców Prawnych Kacprzyk Bojaryn. Możesz również dołączyć do nas na LinkedIn: Biznesove.
Znajdziesz mnie tutaj: Magdalena Bojaryn Facebook, Magdalena Bojaryn LinkedIn
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }